Методичні рекомендації щодо проведення заходів із відзначення
200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка
та 150-річчя від дня його перепоховання
Кротова І.В.
методист Центруаналізу та прогнозування розвитку освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 року № 167-р «Про затвердження плану заходів з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка та 150-річчя від дня його перепоховання», з метою популяризації творчої спадщини видатного сина українського народу Тараса Григоровича Шевченка, прилучення дітей і юнацтва до глибин шевченківської мудрості, утвердження його духовних заповідей як важливого чинника консолідації суспільства, формування духовної культури, виховання почуття любові та поваги до традицій свого народу, збереження і розвитку інтелектуального потенціалу Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти» рекомендує протягом 2011–2014 років передбачити проведення в навчальних закладах України:
- циклу лекцій, бесід, уроків, літературних годин та годин спілкування «Урок Кобзаря», бібліотечних виставок, експозицій, фотовітрин з відповідної тематики, читань творів Т.Г.Шевченка, круглих столів, вечорів ушанування;
- міжнародного Шевченківського літературно-мистецького свята «В сім’ї вольній, новій»;
- обласних конкурсів студентських та учнівських науково-дослідних робіт, науково-практичних конференцій, присвячених життю та діяльності Тараса Шевченка;
- захисту науково-дослідних робіт, присвячених життю та творчості Тараса Григоровича Шевченка в рамках Малої академії наук.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України пропонує залучити до участі у святкуванні знаменних дат молодіжні та дитячі громадські організації.
Слід урахувати, що вищезазначені заходи для учнів молодшого шкільного віку можуть ефективно здійснюватися шляхом залучення дітей до сюжетно-рольових ігор, гри-драматизації, інсценування, гри-бесіди, гри-мандрівки, екскурсій, уявної подорожі, вікторин, виставок малюнків, театральних вистав.
Для дітей старшого шкільного віку під час проведення заходів з нагоди вшанування пам’яті та вивчення творчої спадщини Тараса Шевченка використовуються такі форми роботи, як турніри ораторів, музичні вітальні, фольклорні експедиції, презентації-захисти, театральні вистави, тематичні діалоги, конкурси творчих робіт, поетичні вітальні, літературні читання, а також проведення творчих зустрічей з письменниками, літературознавцями тощо; круглі столи, дискусії, диспути, ділові ігри, мозкові штурми; залучення дітей і молоді до участі у значущих проектах, акціях, програмах, форумах, марафонах, фестивалях, конкурсах, святах, інтелектуально-пізнавальних ігор із використанням інформаційно-комунікаційних технологій, дистанційного спілкування, мережі Інтернет із зазначеної тематики.
Інформацію про проведення відповідних заходів рекомендовано розміщати на шпальтах освітянських видань.